Důležité vitamíny pro plodnost a těhotenství - 2.díl

V prvním díle miniseriálu o vitamínech podporujících plodnost jsme probrali, jak vaše šance na početí zvyšuje vitamín E, kyselina listová a vitamín D. Přispět k otěhotnění však mohou i další látky, stopové prvky a vitamíny, a proto se na ně zaměříme v dnešním článku.

babske-rady-jak-otehotnet

Doplňte selen a zinek

Důležitými prvky, které mohou ovlivnit plodnost, jsou zinek a selen. Zvláště pro mužskou plodnost jsou tyto dva prvky velice důležité. Zinek je z hlediska plodnosti opravdu nepostradatelný, neboť je obsažen v pohlavních žlázách a taktéž ve spermiích. Podílí se tak na tvorbě spermií a mužských hormonů. Jakmile klesne hladina mužských hormonů, zároveň se sníží plodnost. Ovšem dobrý není ani nadbytek zinku v těle. Proto dodržujte doporučenou denní dávku, která je pro ženy 12 mg a pro muže a těhotné ženy 15 mg zinku. Co se týče surovin, hlavními zdroji zinku jsou ústřice, garnáty, krůtí, kachní či husí maso, zvěřina, ořechy, sezamová a dýňová semínka.

Pokud jde o selen, tato minerální látka má vliv především na tvorbu spermií i jejich pohyblivost. Doporučená denní dávka selenu je pro ženy a muže 55 μg, ovšem pokud je potřeba, může se dávka z léčebných důvodů zvýšit až na 200 μg. Selen můžeme doplnit například pomocí česneku, plodů moře, luštěnin, vajec, chřestu či pšeničných klíčků. Zinek i selen samozřejmě můžete doplnit i pomocí komplexních doplňků stravy.

Tyto 2 látky se nacházejí i v našem produktu a to v BlueFertile, který pozitivně ovlivňuje pohyblivost spermií, jejich počet, koncentraci, tvar a objem ejakulátu.

Nezapomínejte na jód

Pro ženy je důležitým prvkem pro početí a těhotenství také jód. Jeho nedostatek způsobuje jak samotnou neplodnost, tak v případě těhotenství může vést až k nechtěnému potratu. Nedodržování doporučené denní dávky může bohužel způsobit i předčasný porod či narození mrtvého dítěte. Deficit jódu se z matky přenáší i na novorozeně a způsobuje téměř všechny poruchy vývoje, které se mohou u novorozeňat vyskytnout. Doporučená denní dávka pro ženy a muže je 150 μg, pro těhotné a kojící ženy je to 200 μg. Pro pokrytí doporučené denní dávky zařaďte do svého jídelníčku mořské ryby, jodovou sůl, mléčné výrobky a minerální vody s obsahem jódu. S rybami však raději opatrně, neboť mořské ryby mohou obsahovat rtuť, a proto se příliš v době početí a těhotenství nedoporučují.

Jód se také nachází v našem Pinkfertile. Pinkfertil je doplněk stravy pokrývající svým složením specifické výživové požadavky ženy při snaze o otěhotnění, má vědecky ověřené složky, které mohou pomoci zvýšit šance pro úspěšné otěhotnění.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení